Dus, paniek niet, maar ook, laat het niet maanden duren voordat je actie onderneemt! De meeste wiellagers zijn van gehard staal en kunnen veel hebben. Wanneer lagers beschadigd zijn en lawaai maken, is het moeilijk om een ??diagnose te stellen omdat u het voertuig moet besturen om het geluid te reproduceren. Water dat in een afgesloten lager doordringt, zal het ook beschadigen.
Ze komen uit de fabriek samengeperst als een assemblage: voorwiellager, lager set, middenloop, lager set en buitenring, met afdichtingen aan de voor- en achterzijde. Het klinkt als het geluid die je banden maken bij het raken van een strook op de snelweg, gewoon niet zo hard, zoiets als het geluid van speelkaarten die fladderen tegen fietsspaken. Rijd ongeveer 20 km/u over de weg en laat de FIAT langzaam heen en weer zwaaien, waarbij u het gewicht van het voertuig van de ene naar de andere kant verschuift.
Bijna alle FIAT's van tegenwoordig hebben ook abs in het remsysteem, wat weer betekend dat er ook ABS-sensoren op de FIAT zitten, deze worden ook vaak in de wiellagers gemonteerd als magnetische afdichting van een pers lager of als complete ABS-sensor ingebouwd in de wielnaaf van uw FIAT. De magneet kant testen met een ijzerdeel. Een ander ding om in gedachten te houden is, dat als je de optie van een Wiellager Kit of complete wielnaaf assemblage hebt, dat je niet FIATmatisch moet gaan voor de goedkopere van de 2 opties, omdat veel meer arbeid nodig zou zijn om het wiellager kit te vervangen dan de complete naaf, dus vraag een prijs aan uw monteur voor beide opties en welke het beste zal zijn voor u op de lange termijn ter vervanging van uw wiellagers.